nadia gorenstein - הבלוג

אור קטן עושה שינוי גדול

10 דצמבר 2021

כולם רוצים לחוש בנוח ובנעימים בבית, בעבודה או בבילוי.
יש המון גורמים שמשפיעים על תחושת נינוחות מרגיעה. אחד החשובים הוא האור.

אור לבן קר ובוהק, כזה שרואים לצערי לעתים במשרדים עשוי להכניס תחושת אי נחת וניכור.
ללא קשר לטעם העיצובי שלנו, בין אם מינימליסטי-מאופק, ססגוני, או ראוותני, האור הוא שמשפיע על התחושות והרגשות שלנו.

כשהחלטתי להתחיל לעבוד מחוץ לסטודיו הביתי ויצרתי את ׳חדר משלי׳, חלל גלריה וארוח אלטרנטיבי, חשבתי על הבית שלי. על תחושת הנינוחות שכל כך חשובה לי בכל מקום שאני נמצאת. לכן שמתי דגש על יצירת אוירה עוטפת וחמימה בין היתר באמצעות גופי תאורה רבים. 

אני ממליצה על אור חם ורך של גופי תאורה קטנים. מנורות שמפוזרות בפינות שונות בחלל, הן סוד הקסם.

גומחות אור קטנות יוצרות הרבה אוירה!

הרבה אוירה בקצת השקעה

עד המצאת החשמל, האנושות האירה באמצעות אש. בין אם במדורה, אח בבית או נרות ועששיות שפוזרו ברחבי החללים הביתיים.
עד היום אנחנו יוצרים ״אוירה רומנטית״ באמצעות נרות. בכל סרט רומנטי הגיבור/ה מכינים (כלאחר יד…) חדר מלא נרות כדי לשמח את אהובי נפשם. במציאות, רובנו לא נטרח כל ערב על הדלקה ופיזור עשרות נרות בבית.
אז מה כן? פיזור מנורות של אור חם ורך ברחבי החלל.

אין הכרח להשקיע בגופי תאורה יקרים ובהתקנה מסובכת. השוק מציע היום היצע גדול של מנורות, בשלל סגנונות ובמחירים שפויים. צריך לקנות כמה מנורות, להקפיד על סוג המנורה (אור חם ורך) ולהתחיל לשחק עם מיקומים שונים בבית.

הוגה - סוד האושר של הדנים

זו הזדמנות מצויינת לספר על מושג או בעצם תפיסה מקסימה שמקורה בדנמרק. מה זה הוגה? מילה קשה לתרגום, שפרושה: אוירה וחוויה נינוחה ושלווה. תחושה של רוגע, אינטימיות וחמימות נפשית כתוצאה משהות בסביבה נעימה שמשרה בטחון.
למי שלא מכיר, ממליצה בחום על הספר ״הוגה״ של מייק וייקינג שתורגם לעברית בהוצאת מודן:  https://www.modan.co.il

לא בכדי הפרק הראשון בספר מוקדש לנושא האור. הדנים בוחרים מנורות בקפידה וממקמים אותן במקומות אסטרטגיים בשאיפה ליצור שלוליות אור מרגיעות.

פול הנינגסן, אדריכל דני, סופר ומעצב גופי תאורה מהחשובים בעולם, כתב: ״רהיטים, סגנון, שטיחים - לשום דבר בבית אין חשיבות כמו למיקום התאורה״.

אסיים את נושא ההוגה בטיפ מהספר: חשוב לשקול את אסטרטגיית התאורה שלכם, בדרך כלל כמה מנורות קטנות מפוזרות סביב החדר יוצרות אור הוגלי יותר ממנורה גדולה אחת הקבועה בתקרה, המגמה היא ליצור גומחות אור קטן ורך סביב החדר.

אז בחזרה מדנמרק ל׳חדר משלי׳ ברמת השרון, חלל שעיצבתי באקלקטיות עשירה ובחשיבה מחוץ לקופסא. נראות החלל לא משקפת בהכרח את טעמם האישי וביתם של כל באי המקום. עם זאת, אורחיי הרבים והמגוונים, מתאהבים באוירה ששוררת בו.

התחושה ב׳חדר משלי׳ מזמינה להתרווח בנוחות. האורחים נהנים מסביבת עבודה שמעודדת פיתוח חשיבה יצירתית באוירה עוטפת ונעימה.
לצד הביזנס כיף להפגש להרמת כוסית מקרבת לבבות או לבלות בנעימים עם חברים ומשפחה בארוע פרטי.

אין לי ספק שאחד מסודות הקסם של המקום הוא התאורה, שהיא ההיפך המוחלט מסביבת משרד או בית עם תאורה לבנה, חזקה ובוהקת. תחושת אינטימיות נעימה נוצרת מריבוי גופי תאורה מגוונים המפוזרים ברחבי החלל. באנו חושך לגרש, אבל ברכות ( :

תגיות:, ,

נדיה גורנשטיין
אני אמנית רב תחומית‭,‬ מעצבת ‬ואספנית‭,‬ חובבת‭ ‬ושגרירה‭ ‬של‭ ‬אסתטיקה‭ ‬יפנית‭.‬ ב-2019 הקמתי את ׳חדר משלי׳ ברמה״ש - סלון תרבות, חלל אמנות וארוח אלטרנטיבי לארועים עסקיים ופרטיים לצד סדנאות ושיתופי פעולה מקצועיים. המרחב הוקם מתוך‭ ‬אהבה‭ ‬עמוקה‭ ‬ליצירה‭,‬ ‬אנשים, חיבורים ואספנות‭.‬

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו נשמור על קשר

מתעניינים באמנות, צורכים תרבות ואוהבים את החיים הטובים? נשמח לשלוח ניוזלטר עם עדכונים וסיפורים.

בואו נהיה חברתיים